Oczywiście nie każdy wie, jak stworzyć dobrą reklamę. Jest jednak kilka uniwersalnych cech, które powinien zawierać świetny projekt reklamowy. Nie powinno się być specem od reklamy, ażeby je poznać i zastosować w swojej firmie.
Zobaczmy, o jakich cechach pamiętajmy, tworząc promocji. Świetnie, czyli prosto. W reklamie bardzo ważna jest łatwość i kreatywność. Informacje, jakie pragniemy zawrzeć w materialne promocyjnym, przykładowo takim jak folder reklamowy, powinny być dobrze wyselekcjonowane, bo do odbiorcy ma trafić wyłącznie sedno i to w taki sposób, by zachęcić go do sużywaniae zdobytej wiedzy (źródło informacji: https://promocjadlafirmy.tumblr.com ). Dlatego drugim ważnym elementem w procesie, w ramach którego powstaje schemat graficzny, jest kreatywność. Mówienie obrazem. Nasze materiały promocyjne powinny być estetyczne i przykuwać uwagę. To zadanie tylko na pozór jest łatwe. Budując materiały reklamowe, musimy pamiętać, do jakiego odbiorcy je kierujemy, dostosować estetykę promocji do jego gustu, a także należycie dobrać materiał wizualny. Jeśli decydujemy się na katalog, plakat lub broszury reklamowe firmowe, dobrze wykorzystać infografiki, które pozwolą w łatwy , a dodatkowo przystępny sposób zaciekawić odbiorcę i pokazać bardzo istotne dane. Bardzo dobre promocyjne materiały dla firm przyciągną uwagę, pozwolą zapamiętać najbardziej istotne dane i przyczynią się do ugruntowania tożsamości wizualnej firmy. Dlatego tak istotna przy zadaniu takim jak np tworzenie broszury jest nie tylko tekst, ale i część obrazowa. W reklamie warto zatem skupić się na pozytywnych obrazach, które będą się świetnie kojarzyły.