Każda duża firma musi być dobrze identyfikowana przez klientów. Wystarczy, że spojrzymy na jej logo, a w tym samym momencie wiemy z jakim przedsiębiorstwem mamy do czynienia. To najistotniejsze, jeżeli już pragniemy zatrzymać klientów przy sobie na dłuższy czas.
Identyfikacja wizualna firmy to nie tylko logo, niemniej jednak również nazwa, jednak ta druga gra tutaj nieco mniejszą rolę, choć zapominać o niej nie można. Głównym błędem, jaki na tym etapie popełniają przedsiębiorcy, to zakładanie, że chwytliwa nazwa , a ponadto logo zapadające w pamięć i wyróżniające się z tłumu wystarczą. Otóż owszem, jest to istotne, niemniej jednak nie najważniejsze. Klienta należy przede wszystkim nauczyć kojarzyć nas z daną grafiką czy brzmieniem nazwy (sprawdź tutaj: http://www.katalogi-reklamowe.eu). Dlatego powinniśmy wręczać kontrahentom broszury reklamowe firmowe, z którymi będą mogli zapoznać się w dowolnym czasie. Dzięki temu z całą pewnością nie zapomną o nas, a także nasze logo utkwi im w pamięci. Tworzenie broszury najlepiej zlecić wyspecjalizowanym grafikom komputerowym, którzy mają doświadczenie z marketingiem. O ile mamy szczęście takich zatrudniać, to mamy połowę roboty z głowy. Jeżeli nie, powinno się w przyszłości zaangażować do tego zewnętrzną firmę, jednak z tym nie będzie problemu, ponieważ takich jest dziś na pęczki. Warto być świadomym, ażeby materiały reklamowe były dobrej jakości, broszura bądź katalog wręczany klientowi nie może rozpaść się zanim zdąży on wrócić do domu i włożyć go gdzieś do swoich rzeczy. Najlepiej aby materiały były drukowane na folii, a nie na zwykłym papierze, ponieważ te pierwsze są o sporo bardziej trwałe.