O handlarzach samochodów właściwie każdy słyszał i sporo osób przed zakupem jest uczulonych na pewne dylematy. Pomijając fakt, że prawdziwy stan pojazdu najczęściej odbiega od prezentowanego w ogłoszeniu internetowym warto wiedzieć jakie technologie stosowane są przez nieuczciwych sprzedawców i jak się przed nimi bronić. Najczęściej stosowanymi chwytami są przykładowo obietnice, że pojazd był bezwypadkowy, używany przez kobietę, osobę starszą, niepalącą bądź, że jest sprzedawany ze względu na wyjazd za granicę. Wszystkie te chwyty można w bardzo łatwy metodę zweryfikować. Bezwypadkowość można sprawdzić z czujnikiem lakieru, dzięki któremu dowiemy się czy samochód był malowany lub szpachlowany. Wytarta kierownica i siedzenie może świadczyć o tym, że podany w wielu przypadkach niski przebieg jest nieprawdziwy. Prawie każdy serwis klimatyzacji Szczecin oferuje sprawdzenie układu klimatyzacji, który może być zepsuty a jego naprawa może być bardzo kosztowny, dlatego warto uważać gdy sprzedający zaświadcza, że klimatyzacja jest sprawna, tyle, że nie nabita. Należy także wiedzieć w jaki metodę można egzekwować swoje prawa. W głównej mierze jeśli kupujący odkryje jakąkolwiek wadę ukrytą posiada prawo na zwrot pojazdu w ciągu czternastu dni od zakupu. Prócz tego należy również wiedzieć, że sprzedający nie ma prawa odmówić nam zwrotu gotówki tłumacząc, że usterka została opracowana przez kupującego. Można to łatwo sprawdzić w autoryzowanym serwisie, z którego z całą pewnością otrzymamy protokół świadczący o tym w jakim czasie powstała skaza pojazdu.