Czarny PR

Leave a comment

Pozytywny marketing nie w każdym momencie przynosi świetne efekty. Czasem pomimo usilnych starań nie jesteśmy w stanie zagwarantować właściwych efektów.

Gdy konkurencja posiada nad nami de facto bardzo dużą przewagę, całkowicie jasne jest, że będziemy chcieli się tej przewagi pozbyć. W ten w tym momencie sposób powinniśmy postępować, o ile pragniemy odkryć na rynku miejsce dla siebie i dla swojej firmy. Czarny PR ma możliwość w tym pomóc. Czym on jest? Tego dowiesz się już za chwilę.
Otóż takim PR nazywamy negatywne działania marketingowe, które wymierzone są w inną markę. Jeśli nie możemy przyciągnąć do siebie konkurencji za pomocą pozytywnych opinii o mojej firmie, a środowisko jest hermetyczne, to w takim przypadku konieczne jest posługiwanie się w całości innym modelem. Jest nim czarny marketing, czyli inaczej próba zdetronizowania konkurencji za radą umieszczania w internecie negatywnych informacji o danej firmie czy firmach. Posłużymy się tutaj przykładem. Posiadamy 2 restauracje i każda z nich jest bardzo dobra, każda ma klientów i dobrą opinię, ale jedna pragnie być lepsza. Co powinna w takiej sytuacji zrobić. Otóż musi podjąć działania, które zmierzą do postawienia w złym świetle restauracji konkurencyjnej. Jeżeli tak zrobi i klienci odwrócą się od tej drugiej firmy, to w całości zrozumiałe będzie, że taka firma jest wówczas na wygranej pozycji. Otóż w sytuacji, kiedy zastosuje się taki model postępowania, efekty mogą przejść nasze najśmielsze oczekiwania i o to właśnie chodzi. Czarny marketing szeptany może się stać tajną bronią naszej firmy.

Źródło: black magic.