Któremu właścicielowi firmy serce nie zaczyna bić szybciej na myśl, że jego przedsiębiorstwo może opanować zagraniczne rynki i stać się rzeczywistym liderem w dostarczaniu konkretnych produktów lub usług? Prawdopodobnie właściwie każdy z nas, przedsiębiorców woli, żeby wkład czasu i pieniędzy, jakie czyni, przyniósł mu w późniejszym czasie sławę i bardzo duże pieniądze. żeby tak się stało, musi być przeprowadzona internacjonalizacja przedsiębiorstw, które pretendują do miana globalnych.
Zanim jednak zdecydujesz się na taki krok, powinieneś przemyśleć wszystkie wady i zalety. Zaletami będzie głównie sposobność nieograniczonego rozwoju. Firma, która wie jak zainwestować własne pieniądze i produkuje bardzo dobre rozwiązania, zyskuje tym samym sposobność osiągnięcia de fakto dużych dochodów i stworzenia sobie brandu, jakiego inne firmy będą jej zazdrościć. Bardzo duże zarobki gwarantują możliwość swobodnego reklamowania się, pozyskiwania coraz to nowych klientów i kontrahentów. Jeśli natomiast chodzi o wady, to WRPO Wielkopolskie: 1.4.1 Internacjonalizacja wymaga przede wszystkim wkładu finansowego i czasami ten wkład jest bardzo duży. Wszystko zależy od tego, co produkujemy, jaki rynek pragniemy opanować i jakie rozwiązania zaoferować przyszłym kontrahentom. Ze stuprocentową pewnością największe pieniądze pochłania sama reklama i konieczność przygotowania biur regionalnych dla konkretnych oddziałów. Negatywną właściwością ma możliwość być także wątpliwa stabilność konkretnego rynku, bo RPO Łódzkie: II.2.1 Modele biznesowe MŚP co najmniej były nie wiadomo jak dobrze opracowane, to tak realnie przenigdy nie zapewniają sukcesu.
Zobacz: Internacjonalizacja MŚP.