Któremu właścicielowi firmy serce nie zaczyna bić szybciej na myśl, że jego przedsiębiorstwo ma możliwość opanować zagraniczne rynki i stać się rzeczywistym liderem w dostarczaniu konkretnych produktów lub usług? Prawdopodobnie każdy z nas, przedsiębiorców woli, by wkład czasu i pieniędzy, jakie czyni, przyniósł mu w późniejszym czasie sławę i duże pieniądze. by tak się stało, musi być przeprowadzona internacjonalizacja przedsiębiorstw, które pretendują do miana globalnych.
Zanim jednak zdecydujesz się na taki krok, powinniśmy rozważyć wszystkie wady i zalety. Zaletami będzie przede wszystkim możliwość nieograniczonego rozwoju. Firma, która wie jak zainwestować swoje pieniądze i tworzy rewelacyjne rozwiązania, zyskuje tym samym możliwość osiągnięcia naprawdę dużych profitów i utworzenia sobie brandu, jakiego inne firmy będą jej zazdrościć. Spore zarobki gwarantują możliwość swobodnego reklamowania się, pozyskiwania coraz to nowych nabywców i klientów. O ile jednak chodzi o wady, to WRPO Wielkopolskie: 1.4.1 Internacjonalizacja wymaga przede wszystkim wkładu finansowego i w pewnych sytuacjach ten wkład jest bardzo duży. Wszystko uzależniony jest od tego, co kreujemy, jaki rynek pragniemy opanować i jakie rozwiązania zaoferować przyszłym kontrahentom. Bez wątpienia największe pieniądze pochłania sama reklama i konieczność przygotowania biur regionalnych dla konkretnych oddziałów. Wielką wadą ma możliwość być też wątpliwa stabilność konkretnego rynku, bo RPO Łódzkie: II.2.1 Modele biznesowe MŚP co najmniej zostały nie wiadomo jak dobrze opracowane, to tak de fakto przenigdy nie gwarantują sukcesu.