Jednym z lepszych sposobów na zaznaczenie obecności firmy na rynku lokalnym bądź globalnym jest reklama w serwisach tematycznych, które zbliżone są do zakresu działalności firmy bądź które w pełni się z tym zakresem pokrywają. Publikacja artykułów biznesowych możliwa jest zarówno na serwisach typowo branżowych, jak i na wszelkiego rodzaju blogach , a oprócz tego wortalach informacyjnych.
Najważniejszą kwestią jest tutaj pokrywanie się tematyki działalności danej firmy oraz dodatkowo treści, która stanowi wartość danego artykułu z tematyką, która podejmowana jest na danym portalu i publikacja artykułów sponsorowanych może posiadać formę bezpośredniej reklamy, gdzie artykuł perfekcyjnie odnosi się do oferty danej firmy, bądź także może w pewnym zakresie zahaczać o reklamę natywną, tym modelu z kolei nie mamy do czynienia z bezpośrednią reklamowanych produktów czy usług.
Publikacja treści marketingowych w bardzo wielu sytuacjach pozwala na zyskanie znacznie wyższej konwersji, w szczególności wówczas, gdy tekst jest angażująca. Czasem zdarza się tak zwany złoty strzał, czyli celowe bądź także niezamierzone stworzenie virala, który jest w stanie w znacznym stopniu wypromować firmę w dość niedługim czasie. Tutaj promocja możliwa jest głównie dzięki aktywności użytkowników, którzy w pewien sposób poruszeni materiałem zdecydują się na jego dalszy kolportaż, czyli udostępnianie w internecie swoim znajomym i rodzinie. W części przypadków w artykuły, które skupione są przede wszystkim i wprost na reklamie danego produktu bądź producenta, nie staną się viralem.
Polecana strona: Publikacja artykułów sponsorowanych.