Profesjonalne logo firmy powinno być: Łatwe – zasada jest banalna – im mniej tym nie gorzej, sporo firm jednak do niej się nie stosuje; Dopasowane do charakteru działalności firmy – znak graficzny ma nawiązywać do misji i wizji firmy, natomiast pamiętając o dążeniu do minimalizmu;
Uniwersalne – powinno uwzględniać sposobność jego powielania na różnych materiałach, projekty logo powinny zostać zrobione w programie graficznym z zapisem wektorowym, ażeby móc je skalować w dowolnej wielkości; warto zwrócić uwagę na jego wygląd na tle różnych barw; by uniknąć wpadek graficzny projekt logo powinien być przygotowany, oprócz standardowego wersji czarno-białej i achromatycznej, tak by potem nie było problemów z wykorzystywaniem (zobacz także: http://www.poradnik.intello.pl/projektowanie-logo ); Ponadczasowe – daje możliwość to na lepszą identyfikację wizualną firmy, nie powinno ulegać trendom i nie trzeba go przekształcać, a jeśli już to ograniczyć się do drobnych, kosmetycznych zmian, zachowując fundament znaku graficznego; Mające jasny, czytelny przekaz – powinno być jak najbardziej ogólne, powinno się ograniczyć stosowanie zbędnych ozdobników, nie ma co upychać w logo rozbudowanych ilustracji, gdyż mogłoby to zakłócić jego przekaz i wprowadzić chaos; Zapamiętywalne – im bardziej intuicyjne logo tym bardziej zapamiętywalne, łatwe symbole zwykle łatwiej się kojarzą. Aby lepiej zrozumieć sens tych zasad warto spojrzeć na logo znanych światowych firm, jak przykładowo. logo Coca-Cola, Adidas, IKEA czy Apple. Loga te istnieją od lat, są klasykami, nie zmieniają się z roku na rok i pod wpływem trendów. Są łatwo kojarzone i takie też powinno być logo naszej firmy.
Dodatkowe informacje: http://www.poradnik.iveno.eu/projektowanie-logo