Aktualna sytuacja na świecie na nieszczęście nas nie rozpieszcza i coraz więcej firm zaczyna odnotowywać kłopoty finansowe. W związku z tym jeszcze ważniejszą dla większości firm powinna być marketing w sieci. Zanim jednak zdecyduje się na wybór dokładnie sprecyzowanej firmy, trzeba pamiętać, że pozycjonowanie stron nie jest zwyczajną sprawą i w związku z tym trzeba sprawdzić kilka najważniejszych kwestii.
Poniżej prezentujemy to na, co należy zwrócić uwagę, wybierając współpracę z konkretną firmą.Model rozliczeńTo, w jaki sposób firma rozlicza się za promowanie strony w sieci, jest bardzo na prawdę ważna i będzie miało wpływ nie tylko i wyłącznie na osiągane wyniki, niemniej jednak także to, w jaki sposób realizowane jest pozyskiwanie linków. O ile rozliczenie następować będzie na zasadzie abonamentu to podejście firmy do uzyskiwanych wyników a także linkowania powinno być bardziej bezpieczne. Jest to związane bardzo dobre dla serwisów, które chcą długoterminowo budować swoją pozycję na rynku. Innym popularnym wyjściem, które stosowane jest przez większość firm pozycjonerskich, jest model za wyniki. W tym przypadku w dużej liczbie przypadków linkowanie odbywa się o sporo agresywniej, ponieważ firmie zależy na uzyskaniu efektów możliwie jak najszybciej. Bez wątpienia na rynku można znaleźć też firmy oferujące modele hybrydowe. Ilość klientówWbrew pozorom w tym przypadku więcej nie za każdym razem znaczy nie gorzej. Jeżeli w danej firmie pozycjoner ma zbyt wielu klientów na swojej głowie to chyba obsługa naszego biznesu może nie być zbyt fachowa. Dlatego też w miarę możliwości warto wybierać agencję, w której jeden pozycjoner obsługuje kilkanaście, maksymalnie 30-40 stron. Jest to o tyle istotne, że mniejsza ilość obsługiwanych stron sprawia, że SEO będzie wykonywane w gorszy sposób.ReferencjeJest to bardzo na prawdę istotna kwestia, ponieważ bardzo dobrze obsłużeni i zadowoleni klienci są najlepszą wizytówką konkretnej firmy. Stąd też, zanim podpisze się dosłownie najbardziej pozytywną umowę, warto poprosić o pozytywne referencje i opinie klientów, którzy korzystali z usług dokładnie sprecyzowanej firmy. Najlepiej o ile firma byłaby w stanie pochwalić się klientami działającymi w podobnej branży. Bez wątpienia inne branże również mogą świadczyć o najwyższej jakości obsługi i stąd też którekolwiek referencje będą lepsze niż żadne.Jak widać kwestii, które mają wpływ na wybór adekwatnej firmy pozycjonerskiej, jest zupełnie wiele. Warto zatem z dużą uwagą prześledzić wszystkie kwestie, które nas interesują. Warto oczywiście także porozmawiać z handlowcami i dowiedzieć się jaką strategię będzie miała firma dla naszej dokładnie sprecyzowanej strony. Więcej: pozycjonowanie samodzielne.