Każda firma chce odnosić zyski, jednakże receptą na sukces są jak zwykle -klienci. Stare dobre powiedzenie mówi: „Klient naszym panem”, jest to prawda, ale tylko po części. Klient sam powinien mieć świadomość tego na co się pisze i bez negocjacji współpracować. Wyraźnie przedstawiona oferta firmy jest na prawdę istotna. Istotne są także inne rzeczy jeżeli chodzi o reklamę.
Doradztwo marketingowe
O ile dana firma nie jest pewna co do treści, formatu, miejsca reklamy, to może zaczerpnąć porady specjalisty. Doradca pokaże i przygotuje stosowny, indywidualny zamiar marketingu (doradztwo marketingowe).
Można również zaoszczędzić pieniądze, które wydalibyśmy na doradcę i na swoją rękę spróbować coś wskórać. Z całą pewnością nie zaleca się tu żadnych, pochopnych działań, gdyż każda źle wydana złotówka, mogłaby zapewnić firmie dosłownie kilku kontrahentów.
Strategia marketingowa
Na sam początek niewątpliwie należy obrać strategię, czyli tzw. „wabik na klientów”. Prościej mówiąc, powinniśmy odkryć coś, czego nie posiada konkurencja i efektywnie to wypromować. Ważne jest też miejsce, czyli wybór jednego z ogólnodostępnych środków masowego przekazu. Promocji w telewizji sporo kosztują, ulotek i tak nikt nie czyta…. zatem co ?
Reklama w Internecie !
Internet działa na ludzi jak narkotyk. Jest wciągający, m.in. dlatego że jest w nim dużo cennych informacji, a ponieważ ludzie preferują dowiadywać się nowych rzeczy, to bardzo chętnie z niego korzystają. Czytając jakiś artykuł na stronie, (częściej) z boku albo w informacji wyświetlają się reklamy. Jest to bardzo dobra promocja, gdyż są to reklamy kontekstowe, czyli jeżeli na przykład. ktoś czyta artykuł nt. trądziku, to wyświetlą się mu promocji o zdrowiu. Cały system działa bardzo intuicyjnie. Można by zatem ten fakt wykorzystać i wylansować się online – reklama w Internecie. A najlepsze w tym Wam to, że reklamodawcy rozliczają za kliknięcia w baner i są to w wielu przypadkach groszowe sprawy.
Zobacz: marketing w internecie.