Pewnie każdemu zdarzyło się zetknąć z szczególnie niemiłą obsługą, czy to w banku, czy w sklepie, czy także w restauracji. Trudno w takim przypadku wrócić do tego miejsca, w którym zostało się potraktowanym nieuprzejmie. I jak pokazują badania, kiepska obsługa jest kluczową przyczyną utraty klienta. Nieomalże 70% ankietowanych ludzi wskazało teraz na ten powód. Dlatego też coraz więcej firm, również na Śląsku, korzysta z sposobności szczegółowego sprawdzenia standardów i jakości obsługi klienta. Służy temu badanie, zwane mystery shopping, tajemniczy klient albo mystery shopper slask dla firm na tym terenie.
Na czym to polega? Jest to utajniona obserwacja zachowań sprzedawców albo konsultantów. Wcześniej przeszkolona osoba udaje się do danego miejsca, żeby dokonać zakupu, złożyć reklamację albo również poprosić o przedstawienie jakiejś oferty. Przykładowo, tajemniczy klient Bielsko-Biała odwiedza wyznaczony sklep odzieżowy i wciela się w rolę typowego konsumenta – prosi o pokazanie określonego towaru, pyta o rozmiary, dostępne kolory, ewentualnie dopytuje o promocje cenowe. Na 100 procent nie ujawnia prawdziwego powodu wizyty. Jego celem jest przede wszystkim wnikliwa obserwacja. Po opuszczeniu sklepu, wypełnia kwestionariusz, w którym powinien zapisać wszystkie fakty powiązane z daną wizytą. Chodzi tu przede wszystkim o wszelkie zdarzenia, jakie miały miejsce, a nie opinie czy także indywidualne oceny. Dlatego również badanie odróżnia się obiektywizmem.
Badania jakości obsługi Bielsko-Biała służą zatem wzrostowi poziomu obsługi, by właściwie każdy klient opuszczał dany sklep czy placówkę usługową w tym mieście pełni usatysfakcjonowany.
Sprawdź więcej: tajemniczy klient slask.