Dzisiaj rynek jest niewiarygodnie nasycony różnorodnymi artykułami, dlatego nie dziwi, że w większości przypadków sprzedaż nowego artykułu pojawiającego się na rynku ma możliwość stanowić znaczny problem dla jego producenta. Dlatego nie dziwi fakt, że każda firma próbuje znaleźć takie metody dotarcia do klienta, które pozwolą jej na jak najlepsze sprzedanie wyprodukowanego przez siebie przedmiotu. Coraz przeważnie wybieraną przez firmy formą dystrybucji jest dzisiaj marketing bezpośredni.
Ta metoda polega na jak najbliższym kontakcie z potencjalnym klientem, przeważnie polega na kierowaniu oferty nie do grupy osób, jedynie do dokładnie sprecyzowanej, wybranej osoby, od której jednocześnie oczekiwana jest odpowiedź w sprawie złożonej propozycji. Jednak marketing bezpośredni pomija kontakt ze sprzedawcą. Taką metoda kontaktu jest np sprzedaż wysyłkowa za pośrednictwem katalogów, które są wysyłane przez firmy kontrahentom na adres domowy. W wielu wypadkach również ta metoda sprzedaży opiera się na przykład na tym, aby propozycję skierować do konkretnych osób, na przykład pod względem wieku i upodobań. Dzięki temu firma może liczyć, że o kilka większa ilość osób będzie zainteresowana ichniejszym ofertą, bowiem być może jak najbardziej trafi ona w ichniejszym gust i upodobania. Taka metoda dotarcia do klienta wymaga natomiast o firmy o wiele większej ilości działań, które mają na celu zyskanie bazy nabywców, którzy jak najlepiej mogą być zainteresowani konkretną ofertą. Zazwyczaj wiąże się to z dość dużymi kosztami, dlatego nie dziwi, że dzisiaj na marketing bezpośredni w większości wypadków decydują się spore firmy, mające już w pewien sposób bezpieczną pozycję na rynku, dzięki czemu mogą sobie one pozwolić na ponoszenie kosztów związanych z wprowadzeniem tej obecnie metody sprzedaży. W większości wypadków również firmy zatrudniają pracowników, których zdaniem jest zajmowanie się w tym momencie ta metodą dystrybucji i pozyskiwanie nowych nabywców albo ich adresów w celu przedstawienia im oferty. Dzisiaj coraz zazwyczaj również taka forma sprzedaży realizowana jest za pośrednictwem poczty elektronicznej. Zdaniem narastającej ilości firm taka forma jest bardzo opłacalna, gdyż kiedy firma prowadzi sprzedaż jedynie w taki sposób, eliminuje to konieczność utrzymywania sklepu stacjonarnego czy zatrudniania za dużej ilości pracowników, co często przekłada się na cenę produktu, która wówczas w ogromnej liczbie przypadków ma możliwość być obniżona tak, by była jak najbardziej korzystna dla klienta.
Źródło: pozycjonowanie.