Dopóki sprzedajesz własne produkty i usługi wyłącznie na jednym rynku, dopóty masz w rzeczywistości niewielkie możliwości zrobienia poważnego biznesu. Najbardziej byłoby, gdybyś wykraczał ze swoimi ambicjami jak najdalej, starał się osiągać wyższe cele, imał czegoś, na co inni się nie decydują. 1.2 Internacjonalizacja MŚP Polska Wschodnia POPW może dać Ludzie efekty, o jakich dosłownie nie marzysz. Powinno się jedynie mieć świadomość tego, jak ją przeprowadzić.
Przede wszystkim ekspansja na rynki innych krajów daje ogromne sposobów zarabiania. Im więcej sprzedajemy, tym większe są nasze dochody, a tym samym bardziej możemy się rozwijać. Dopóki działasz lokalnie, masz pewien ograniczony segment rynku do zagospodarowania i nie możesz wyjść oprócz niego. Jednak w przypadku, gdy zaczynasz ze swoją ofertą wychodzić dalej, to w sposób automatyczny zyskujesz większą liczbę potencjalnych odbiorów. Kiedy Twoje produkty są dobre, to chętnych na nie nie trzeba będzie długo poszukiwać. RPO Łódzkie: II.2.1 Modele biznesowe MŚP zakłada, że wraz ze wzrostem dystrybucji, rośnie też znajomość Twojej firmy. Im bardziej jest ona znana, tym większy brand buduje. Tym samym tym większe rozpoznawalność może zanotować i koło się napędza. Firma sprzedaje jeszcze więcej, jest jeszcze bardziej rozpoznawalna itd. Jeżeli osiągnie naprawdę wysoki pułap rozwoju i będzie się chciała dalej przeobrażać, to może wykupić mniejsze firmy albo spółki i kontynuować działanie z jeszcze większą siłą. Później możliwości rozwoju są już nieograniczone, można dosłownie wejść na giełdę.
Warto sprawdzić: Internacjonalizacja przedsiębiorstw.