Piaskowanie jest procesem technologicznych służącym do czyszczenia lub kształtowania dowolnej powierzchni przy użyciu strumienia sprężonego powietrza w razie konieczności cieczy. Technologią piaskowania możemy osiągać różne jakości powierzchni (tzw. klasy chropowatości) w zależności od tego jaki zabieg technologiczny będzie wykonywany następnie. Możemy otrzymać następujące klasy powierzchni: SA1 (po zabiegu powierzchnia jest odtłuszczona oraz nie ma pozostałości słabo przylegającej farby), SA2 (bez większych śladów rdzy i powłoki lakierniczej), SA3 (szlifowanie/polerowanie do czystej stali). W przemyśle w znaczącej liczbie przypadków stosujemy piaskowanie konstrukcji stalowych by przygotować ją pod dalszą obróbkę taką jak np. malowanie, polerowanie czy chromowanie (piaskowanie Jelenia Góra). Dość dużą dobrą właściwością tego procesu jest również fakt że można stosować ją przy konstrukcjach o złożonym kształcie kiedy nie ma możliwości użycia konwencjonalnego szlifowania. Piaskowanie ma także przewagę od klasycznych metod obróbki ściernej ponieważ jest bardziej precyzyjne – znacznie dokładniej usunie się korozję z elementu metalowego przy pomocy piaskowania ze względu na możliwość zastosowania medium o różnej grubości, przez co zwiększa się penetracje powierzchni (piaskowanie). Piaskowanie posiada bardzo sporo zastosowań w przemyśle motoryzacyjnym, przykładowo. oczyszczanie powierzchni felg samochodowych z korozji. Oprócz felg piaskujemy także bloki silników, głowice silników czy detale karoserii – części te mają częściej skomplikowane kształty i nie posiada sposobów oczyszczenia ichniejszym w inny metodę. Pomijając przemysł motoryzacyjny, oczyszczać w taki sposób można także inne konstrukcje tj. podpory mostów, bariery czy korpusy maszyn.
Sprawdź tutaj: piaskowanie Wrocław.